Taganga

22 maart 2014 - Taganga, Colombia

Bij ons hostel hadden we voor slechts 16 euro een bus geboekt naar Taganga.Eerst moest deze langs alle hostels en ja hoor weer komen de chicks van bogota bij ons in de bus, Amanda was dit keer met dr "vriend" uit Australie dus dit keer geen plezier voor mij.

Aangekomen in ons Hostel Jamaica hebben we in het eerst half uur al goed de Jamaicaanse sfeer in Taganga geproeft, shotje whiskey, biertje met een sigaretje en een zak wiet kwam ons aangevlogen. Het hostel was niet zo geweldig in Taganga zit iedereen op het strand en wordt er niet echt gehangen in de hostels zoals wij in Bogota en Cartagena ervaarden.Daarnaast lag het helemaal in het uiterste van Taganga en moesten iedereen steeds 10 min een heuvel op of af lopen. Omdat er niks in het hostel was zijn we die avond dan ook naar het strand gegaan en hebben daar heel chill gezeten en naar de zons ondergang gekeken.Met een saltzipapa in het buikje, een colombiaanse verbeterde versie van een kapsalon waren we van plan om het bed in te duiken todat we Sascha, een onverslaanbare duitser van 34, en zijn vriend tegenkwamen. Met hem en Amanda die ik weer tegenkwam zijn we tot in de late uurtjes doorgegaan in de lokale discotheek.

De volgende dag hebben we op het strand gelegen, hier kwamen we weer de Nederlandse broers tegen. Tevens hebben we de geweldige wedstrijd Real tegen Barca gekeken. De broers hadden de Lost City trail gedaan die ook bij ons op het programma stond gedaan. Zij hadden echter een slechte ervarin gehad wat betreft de tour guide. Op het moment dat zij dit vertelde kwam het vrouwtje aanlopen waarbij zij geboekt hadden en waarnaar wij opzoek waren om te boeken. Na een flinke stoomtrein van Peter had ze ons een goede guide en vertaler beloofd.Vervolgens onze hike gear ingepakt en een verdomd goede vis maaltijd gegeten om vervolgens nog een biertje met Peter en Sander te drinken. Vol enthousiastme gingen we naar bed, de volgende dag gingen we dan eindelijk de wildernis in!

Taganga is een dorpje zonder grenzen dit komt mede doordat het vier politie agenten telt. Overal op de boulevaard wordt je alles aangeboden. Er loopt een jongetje rond met spacecake een ander wilt je LSD verkopen en weer een andere roept over de straat dat die wiet en coke verkoopt.