Cusco

8 juni 2014 - Cusco, Peru

Na de langste busrit zover a 16 uur kwamen we aan in Cusco. Hier hebben we gelijk research gedaan over hoe we machu picchu wouden ontdekken. Al snel kwamen de jongens erachter dat ze dit op eigen houtje wouden doen. De trekkingen bleken niet meer te bieden dan de ervaringen die we al gehad hebben en een keer iets zelfstandig doen plus geld besparen leek ons een goed plan. De meisjes dachten hier anders over en dit bleken dus onze laatste dagen te zijn na bijna een maand samen te zijn geweest. Ik en gabe zijn gelijk de gym ingedoken om daarna de discotheken te ontdekken. Na een geweldige avond met de Peruaanse Jeniffer terwijl gabe en max in bed lagen kwam ik net optijd terug voor het ontbijt.

De volgende dag hebben we eigenlijk geen flikker uitgevoerd er zijn drie films aangegaan en het was echt afscheid nemen van de dames. Max was ziek de dames gingen niet uit en gabe had weer eens geen zin om te gaan dus ging ik met de engelse baas Jack en ze vriendin Amber, uit ons geweldige hostel kokopeli, de discotheken in. Deze avond had het gewoon niet en ik ging vroeg naar huis.

De volgende dag werden we wakker zonder de drie dames dit was ergens een teleurstelling maar tegelijkertijd waren we blij we namen nu eens geen dorm in beslag en ontmoette gelijk weer mensen. Die dag zijn we de bergen van Cusco naar Cristo Blanco beklommen voor een prachtig uitzicht over Cusco. We waren net optijd om Brazilië de wereldcup af te zien blazen. Hierna zijn we pizza gaan halen, hier voelde max zich alweer beter en ik was weer aan de diaree begonnen. Twee zieke dagen volgde, gelukkig was hier de verzachtende geweldige overwinning van Nederland tegen Spanje. Zaterdag zijn we, ik nog steeds ziek, naar Machu Pichu vertrokken!