Nazca

7 juni 2014 - Nazca, Peru

Nazca is de plek waar je met een klein vliegtuigje een tripje kan maken om de nazca lines te zien. Dit zijn gigantische tekeningen en geometrische figuren die de Nazcas gemaakt hebben voor de Goden (die van boven toekijken). Eenmaal aangekomen waren we te laat omdat de jongens, vooral ik, teveel tijd hadden genomen in de ochtend. Nadat we de bus uitstapten kwamen er gelijk mensen, zoals gewoonlijk, op ons afstappen om ons de tour en hostels te verkopen. Opeens kwam daar een dikke (letterlijk en figuurlijk) onderhandels baas op ons aflopen en uiteindelijk gingen we met hem mee. Onderhandelen kan ik ook dus later verkocht ik een avondmaal voor een bed.

De dag erop zijn we gaan vliegen. Dit was best extreem omdat het vliegtuigje 90 graden moest draaien zodat we allemaal uit het raampje de figuren konden zien. Helaas of gelukkig zijn we amper zonder te kotsen het vliegtuig uitgekomen. De tekenen waren trouwens geweldig om te zien, wel waren sommigen wat kleiner dan verwacht. Na een geweldige zelf geklutste maaltijd van mij zijn we de bus ingegaan naar Cusco.