Puno / Lake Titicaca

17 juli 2014 - Puno, Peru

Om 6 uur sochtends kwamen we in het ijskoude Puno aan. Goed ingepakt zijn we gelijk weer ons bed ingedoken. Na wat informatie in het hostel hebben opgedaan hebben we hier wat maaltjes gekookt, filmpjes gekeken en heeft max de wc gemolt die al kapot was.

De volgende ochtend zijn we de boot opgegaan die ons naar het Eiland Taquile zou brengen. Dit was veel touristischer dan een directe boottocht die we wouden want we gingen langs 3 andere native eilandjes. Toch was dit erg informatief.

Op Taquile aangekomen gingen we na lunch, waar we weer flink bij hebben afgedingt, met onze lokale familie mee waarna we gelijk een hike hebben gemaakt naar de miradoor van het eiland. Hier hebben we de geweligst sun set in ons leven gezien en helaas heb ik het verneukt met het opnemen van een timelapse. Gelukkig wordt ik hier nogsteeds mee getreiterd. Zodra de zon onging was het stervens koud. De volgende ochtend wouden we voor de zieke zos opgang opstaan maar weer ik had me vergist in de tijd van de wekker waardoor we wakker werden toen de zon opkwam. Na een wandeling met onze gids naar het ijskoude water, met natuurlijk een zwem, zijn we met een lange bootreis het eiland weer afgekomen. Het was een hele vette native experience op een gigantisch mooi eiland. Op dit eiland waren geen honden werd niet gestolen en droegen de mannen klederdracht afhankelijk van of ze single waren. Die avond een goede steak gebakken om de volgende dag de boarder crossing te maken!