Mancora

19 mei 2014 - Máncora, Peru

Mancora was kei hard chill all over. Na een ontvreden verblijf in het massale loki hostel zijn we geswitch na PKs een erg basic hostel maar meer op het strand konden we niet zitten. Met weer geweldige maaltijden, GTL, een kansloze surf sessie en geweldig weer was er eigenlijk niet zoveel te klagen. Surfen vond ik te gevaarlijk wegens het rif en hierdoor ben ik er mee gekapt. Iedere avond was het naar de zondsondergang kijken met wijntjes, GHAY!

Mancora is de enige plek in Peru waar je je Padi diving licence kan halen. We besloten dat dit nog onze laatste kans was en zijn er dus voor gegaan. Voor zon 240 hebben we een drie daagse cursus gevolgt om hierna tot 18 meter diep zelfsstandig te mogen duiken. Dit ging erg goed tot de laatste dag, ik had alweer de diaree te pakken. Tijdens het laatste uurtje van onze toets trok ik het niet meer maar natuurlijk wel afgemaakt. Eerst even grappen maken over dat ik het misschien niet gehaald zal hebben na mijn foutloze oefen toets maar ja ik had idd 1 vraag teveel fout. Hier werd niet zo moeilijk over gedaan, gelukkig maar. Met een zieke buik ben ik weer de bus in gegaan opweg naar Hauraz!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl