Bogota

9 maart 2014 - Bogotá, Colombia

Eindelijk het moment was daar vroeg uit de veren en op naar Bogota. Max en ik hadden een tussenstop op NY hier aangekomen hebben we geprobeerd om de 5 uur wachttijd te vullen met wat een leuk uitje; "Yeah you can go to Jersey Mall its amazing you will love it". Het was eigenlijk helemaal kut maar onze tijd hebben we zeker kunnen vullen. Met een 2,5 uur vertraging vlogen we naar Bogota. In het vliegtuig zat een dronken man naast me die verdacht aardig was en graag zijn nummer wou geven om contact te houden, t was erg belangrijk dat het goed met me ging. Pickup stond niet zoals afgesproken op het vliegveld dus een taxi genomen. gelijk een leuke eerste kennis making met een ongelofelijke blije Colombiaan. Eenmal bij het hostel aangeomen bleek dit een van de twee locaties te zijn waarbij wij geboekt hadden (Hostal Sue, geweldig hostel trouwens), natuurlijk zaten we fout maar dit was geen probleem. De volgende dag bij het ontbijt gelijk veel leuke mensen ontmoet waaronder Sofie (NL) en Ed (AU). Met Ed hebben we een echt ontbijt gehaald want dat kleine gratis ontbijtje was voor ons natuurlijk niet genoeg en daarna zijn we de stad ingegaan om max ze mobiel te maken en SIM kaartjes voor ons te kopen. Mijn ghetto Phone kan echter hier geen bereik maken dus moet nogsteeds iets regelen. Savonds heeft chefkok Bas, ik dus, een pastatje gemaakt. Bij het eten van onze pasta nog veel meer mensen ontmoet en uiteindelijk zijn we met een grote groep het centrum in gegaan. Hier hebben we eerst een drankje gedaan in het meest schattige lokale kroeg. Waarna we een andere kroeg in zijn gegaan. Hier stond de salsa hard aan en na wat drankjes dachten wij dat we het ook konden. Ik had echter erg last van de hoogte in combinatie met de drank en jetlag dus ben al vroeg naar huis gekeerd on vergezelling van een zwerver. De volgende dag heben max en ik de lokale berg Monseratte beklommen de bergtop is op 3125m hoogte om deze hoogte te behalen hebben max en ik elke 5 min een rustpauze moeten nemen, je bent in een keer buiten adem. Bijna bij de top kruisten we een meisje die op handen en knieen omhoog klom, ik kan dit nogsteeds niet plaatsen waarschijnlijk was dit een soort straf. Teruggekeerd met flink wat blaren zaten we met een dilemma. We hadden ons ingeschreven om mee te gaan met de party bus, geregeld door het hostel en waar onze hele groep naartoe ging  maar hadden ook de mogelijkheid om met de een lokale vriend van een vriend van max te ontmoeten. Uiteindelijk de party bus gecanceled en met de vriend afgesproken. Inmiddels zaten we weer met de groep en had ik wat feestmuziek aangezet en max en ik kregen steeds meer zin om toch mee te gaan. Nadat we al 5 uur langs niks van hem hadden gehoord besloten we om toch maar mee te gaan. De bus was geweldig, roken in een bus hadden wij allen nog nooit gedaan dus daar genoten we flink van haha en de drank was inbegrepen. Uiteindelijk viel de lokatie erg tegen; een restaurant met feest muziek maar dit drukte onze pret niet. Veel lol gehad en zelf een klap gevangen omdat ik onterecht werd beschuldigd dat ik iemands Vodka had gestolen. Teruggekeerd met een zeer aangename busreis zijn we nog een selective groep doorgegaan naar een afterparty. Dit was tof met goede muziek en thuiskomst was bij lichtval. De volgende dag heb ik me nog nooit zo slecht gevoeld en heb helemaal niks uitgevoerd. Wel een leuke lokale Almerzo gehaald voor echt een prikkie. Ik ben vroeg naar bed gegaan om de volgende dag toch wat leuks te doen. Max en ik zouden samen naar het goud museum gaan. Toen ik wakker werd was max ze bed echter nogsteeds zo mooi opgemaakt.. Het goud museum was dicht omdat er verkiezingen zijn. Gisteren werd er daarom ook geen drank geschonken en is de waserette waar onze was ligt nu dicht. Gelukkig kan de kennis van max ons dit opsturen. We vliegen over 2,5 uur en ik moet me tas nog inpakken!!

Bogota is een gigantische wereld stad met grote tegenstrijdig heden en kent veel armoede mede daarom ook behoorlijk onveilig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jouw Vader:
    19 maart 2014
    Hi kerel, heerlijk om te volgen.
    Van Jeroen begrijp ik dat jullie samen fijn contact houden. Ben ik erg blij mee. Ik wacht gewoon jouw volgende vrolijke bericht af. groeten aan Max, take care have fun and please remain carefull, x je pa/Erik