Medellin!

10 april 2014 - Medellín, Colombia

Na Guatape dan eindelijk naar Medellin, de party hoofdstad van Colombia! Ik heb in Guatape aardig wat moeite verricht om het hostel "Kiwi" te boeken. Deze moeite heeft zich flink uitbetaald: geweldig hostel waar veel mensen chillen op het geweldige dakterras. Het was zeker een hostel maar zo geweldig ingericht als een hotel. Op de dag van aankomst wilde we eigenlijk uitrusten omdat we nog niet helemaal fit waren maar dit is uiteraard niet gelukt. We zijn de donderdag en vrijdag naar een club gegaan met de naam "Calle nueve plus 1". Eindelijk weer eens een club gevonden waar elektronische muziek werd gedraaid in plaats van die eeuwige salsa en reggeaton ! Tot in de late uurtjes door gefeest om op zaterdag naar een feest te gaan van het label "Life or death". Verdomme 30.000 COP entree (10 euro ongelofelijk veel geld voor hier) , maar dit was elke cent zeker waard! We zijn hier heen gegaan met twee Nederlandse vrienden uit het hostel en hun twee Colombiaanse hipster vrienden. Op de party draaide Thugfucker en we zijn goed los gegaan met ze alle met een fles aquadiente (Max zei: ik zou 1000 euro betalen voor een tracklist van deze avond.. borracho ? ) Het voelt inderdaad alsof we alleen maar gefeest hebben in Medellin, maar we hebben toch echt 2 activiteiten ondernomen. Een van de dagen zijn we de stad in gegaan en hebben we de metro (medellin is de enige colombiaanse stad met metro) naar een groot plein met zieke kunst van Botero en cable lift (transport in Medellin) omhoog genomen en hebben we een geweldig uitzicht over de stad gezien! Medellin is echt een zieke stad in een dal met sloppe wijken verder de berg op met drie miljoen inwoners. De tweede activiteit was de Pablo Escobar (de eerste gigantische drug lord) tour, die onder andere in Medellin zijn imperium heeft omgebouwd. Deze vent had zoveel geld dat hij onder andere zijn eigen gevangenis heeft gebouwd en de staat heeft aangeboden al haar schuld te betalen. Leuke info gekregen en wat van zijn vele duizende panden gezien. Hij had al deze panden om onder andere zijn money te wit wassen of om aan anderen te laten zien hoe rijk hij was. Zondag proberen te herstellen en op maandag zijn we Medellin ontvlucht. Dit was moeilijk maar zeker nodig, Medellin is niet goed voor je gezondheid!

1. Jouw Vader:
    19 april 2014
    Prachtig verhaal Bas, heerlijk, ja het zag er even naar uit dat wij wat hadden gemist, maar nu ?: niets is minder waar. Je bent weer keurig ingelopen ! Veel Liefs uit Egmond ! je Pa.