Otavalo

2 mei 2014 - Otavalo, Ecuador

Na een helse busreis met reizigers diaree zijn we vanaf Coca via Quito naar Otavalo gereizen. Eenmaal in Otavalo aangekomen hebben we een goed ontbijtje gehaald op de main square. Hier zijn we 3 Amerikaanse chicks tegengekomen, kelly, ker en charlotte waarvan we er al twee kende uit Guatape. We boekten in kamer in hun hostel en we leken behoorlijk hetzelfde plan te hebben. Na een geweldige avond voor max en ik het bedje in met mijn maag problemen zijn we de volgende dag naar de leermarkt geweest. Max kochte hier bijna ze g style gele jacket.

Zaterdag is de dag van de markt in Otovalo. Eerst zijn we naar de dierenmarkt geweest waar we fantastische taferelen hebben gezien zoals krijsende varkens die aan een touw worden voortgetrokken en koeien die een wagen worden ingepropt. Hierna zijn we snel naar de handicraft market geweest op het centrale plein. Na een hoop regalos gekocht te hebben waren we voldaan en hebben we de dag afgesloten met een buritto een hoop bier en een waterpijpje.

Zondag zijn we naar de bird sanctuary gegaam en hier hebben we gigantische condors, haviken uilen en meer gezien.

Maandag hebben we de taxi gepakt naar Laguna Cuicocha, een geweldige meer in een krater. Na een geweldige hike van zon 2 uur met een yoga les van Kelly zijn we terug gegaan om onze reis in Ecuador te vervolgen in de hoofdstad Quito. Dit hebben we gedaan doormiddel van een hitchhike met een gast in een dikke auto waar hij graag over wilde vertellen maar het nog liever liet ervaren.