San Agustín

21 april 2014 - San Agustín, Colombia

Maandag 21 april vroeg de bus ingesprongen om de drukke stad te verlaten en naar het prachtige San Agustín te gaan. Laat in de middag aangekomen en gelijk een jeep tour voor de volgende dag geboekt. In San Agustín zijn veel archeologische sites waar enorm vette beelden te vinden zijn uit jaren heel lang geleden. Over deze beelden (GEWELDIG zie fotos) is zo goed als niks bekend, wel kunnen ze veel herleiding en verklaren maar over de volkeren is weinig bekend.  Met de jeep de hele dag rond gereden door het prachtige gebied en alle sites bezocht. De volgende dag zijn we lopend met een engels stel naar de laatste site gegaan en hebben we meer vette beelden gezien. De reden dat we dit engelse stel ontmoet hadden is een ander verhaal. Uiteindelijk hebben we in de avond met een groep van het hostel en het engelse stel geprobeerd een feestje te bouwen. San Agustín was ook nog eens helemaal uitgestorven en uiteindelijk zijn we optijd naar huis gegaan. De volgende dag hebben we weer veels te vroeg de bus gepakt en zijn we door gegaan naar Mocoa om eindelijk naar Ecuador te gaan!

1. Jouw Vader:
    5 mei 2014
    Wat een belevenis zo'n eind toch maar weer gekomen ! TOP, denk nog ff aan jouw malaria pil, take care Bas veel liefs pap